Як оформити електронний підпис після набрання чинності Закону «Про електронні довірчі послуги»
7 листопада 2018 набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. №2155-VIII (далі – Закон №2155).
Законом врегульовуються відносини у сферах надання електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації. Тож, одним з найважливіших положень Закону № 2155 є взаємне визнання українських та іноземних сертифікатів відкритих ключів та електронних підписів.
Як і раніше, отримати новий електронний підпис (ЕП) можна в крамницях електронних послуг «Твій час» по всій Україні. Але зверніть увагу на нові нормативні вимоги – необхідна особиста присутність всіх підписантів, на яких оформлюватиметься кваліфікований електронний підпис, з комплектом документів.
Пунктом 2 статті 22 Закону №2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України, або за іншим документом, що посвідчує особу.
Довіреність можна використати для отримання власного сертифіката співробітником юридичної або фізичної особи-підприємця. Довіреність буде свідчити про право представляти інтереси юрособи чи ФОП. Тобто за довіреністю представник не може отримати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів на інших підписувачів, а може тільки представляти інтереси заявника для отримання власного сертифіката.
Проте, якщо у підписанта наразі є ЕП і строк його дії ще триває, то такий електронний підпис можна використовувати до кінця його дії. Ближче до закінчення можна скористатися послугою автопродовження в програмі M.E.Doc та веб-сервісі СОТА, не збираючи комплект документів, у три простих кроки:
- Сплатіть рахунок.
- Відправте заявку, підписуючи її своїм ще діючим електронним підписом.
- Отримайте сертифікат в програмі M.E.Doc або у веб-сервісі СОТА.
Автоматичне продовження дії сертифікатів можливе за умови, якщо не відбулося змін у даних, внесених у сертифікат, зберігся секретний ключ до сертифіката та пароль до нього.
Також оформлення електронного підпису, як вперше, так і для продовження дії ЕП можливе за замовленням виїзду спеціаліста до вашого офісу по Києву. Спеціаліст допоможе в генерації ключів, проконтролює правильність оформлення необхідного пакета документів та забезпечить отримання кваліфікованого електронного підпису кожним співробітником: виклик спеціаліста